dinsdag 17 mei 2011

Jurkje gemaakt van 'oud' tuniek

Voor mijn vriendin maakte ik een jurkje van een tuniek die haar te groot geworden is.
Het was nog even passen en meten maar het is zo een leuk stofje dat het zeker een tweede leven verdiende.
Als basispatroon heb ik een eenvoudig A-lijn jurkje genomen, er wat extra deelnaden in aangebracht en zo lukte het net.

Ze mocht hem even passen over haar kleding aan. Het is op de foto niet goed te zien maar op 10cm van de onderzijde zit een striklint. Dit omdat het ook zo op het tuniek zat, wel heb ik er nesteloogjes in gemaakt.
De kraag die op het tuniek zat was heel apart, deze heb ik verkleind en er aan gezet.
Het effect komt op de foto niet over, maar je kunt hem open dragen en doordat er ook hier een striklint doorheenzit ook als een hoge col of als een omgeslagen col. Dat vind ik het leukste dus zo zit ie nu.


Ook aan de mouwen heb ik roezels gezet, niet helemaal rond maar vanaf de oksel taps toelopend en aan de bovenzijde gerimpeld.
De nieuwe eigenaar (het dochtertje van mijn vriendin) is er in ieder geval blij mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten