donderdag 15 september 2011

prinsessenjurk

Dit zal misschien wel het laatste jaar zijn dat ik voor haar verjaardag een prinsessenjurk mag maken dus ik heb mij helemaal uitgeleefd.
Eerst heb ik een paar schetsen getekend en toen hebben we samen de puntjes op de i gezet. Madam weet heel goed wat ze wel en niet wil dus het tekenen en kleuren bepalen heeft net zoveel tijd gekost als het maken zelf.
Er moet nog bling-bling op maar daar is ze nog niet helemaal uit.... Ze wil het eigenlijk zelf doen maar daar vind ik haar nog een beetje te klein voor.

 De ophaaltjes heb ik gemaakt dmv een heleboel kleine knoopsgaatjes, heb het bij een andere jurk ooit eens geprobeerd met elastiek maar dat vond ik niet mooi genoeg. Het was een heel karwei maar ik ben tevreden over het resultaat.

 Hij zit als gegoten!

En wat is ie lekker glad :).

De jurk bestaat uit 4 lagen. De lila bovenjurk, de witte onderlaag, heleboel tule en dan nog een voering.
Heb je zo een mooie jurk, mag je hem van je moeder niet naar school aan ?! flauw he?

7 opmerkingen:

  1. Ik bekijk de foto's telkens weer... Zo mooi!
    Alvast een hele fijne verjaardag, dat gaat vast lukken met zo'n droomjurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig!!! Wat een prachtige jurk!

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze jurk is echt onwijs!
    Je hebt vast een patroon in de aanbieding:D!

    Groetjes Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de reacties.
    Er is geen patroon van deze jurk. Dit is een van mijn hersenspinsels. Ik heb alleen de schets die ik samen met mijn dochter gemaakt heb. Daarbij is de jurk ook echt op maat gemaakt voor mijn dochter. Maar je zou als basis een boven lijfje kunnen tekenen met pofmouwtjes en taps uitlopende rokbanen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je mag wel meer hersenspinsels krijgen dan!
    Petje af!

    Bedankt voor de tip.

    Groetjes Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen